Uiteraard werken we volledig "AVG-proof”. De werkzaamheden worden verricht onder de verantwoordelijkheid van één van de advocaten van Van Zijl Advocaten.
De volgorde van werkzaamheden is als volgt:
1. Inventariseren:
De signalering op toepasselijkheid van de no-riskpolis en eventuele andere subsidieregelingen is een doorlopend proces. Vandaar dat we het proces binnen uw organisatie eerst in beeld willen brengen. Dat gaat o.a. over de volgende onderwerpen:
Bij start dienstverband: is de uitvraag voor loonkostenvoordeel ingeregeld en hoe vindt de opvolging plaats?
Gedurende dienstverband: bewaking termijn einddatum no-riskpolis, eventuele andere mutaties die invloed kunnen hebben op het recht op subsidie (meer/minder uren werken, overgang van stagiair naar arbeidsovereenkomst enz.).
Bij ziekte: extra aandacht voor de "vangnet”-vraag door de bedrijfsarts, de aanvraag van de Ziektewetuitkering bij UWV, controle op binnenkomst van de juiste uitkeringsbedragen van UWV enz.
2. Analyseren en adviseren:
Onze bevindingen en aanbevelingen verwerken we in een rapportage, die we vervolgens direct met u bespreken.
3. Uitvoeren:
In overleg met u kunnen we de gewenste wijzigingen (laten) implementeren.
Om praktische redenen voeren we deze werkzaamheden het liefst bij u op locatie uit. Mocht dit om moverende
redenen niet haalbaar zijn, zullen we digitaal de werkzaamheden opstarten en uitvoeren.
Wat is uw investering?
De kosten voor de inventarisatie bedragen € 1.750,00 exclusief BTW.
Daarnaast verzoeken wij u tijd in te ruimen voor het voeren van gesprekken met uw medewerkers van de
betrokken afdelingen (HR-administratie, verzuimadministratie, salaris/finance). Het gaat om ongeveer één uur per afdeling.
Bent u tevreden over onze aanpak?
Dan adviseren we u om ons periodiek (bijvoorbeeld twee maal per jaar) controles op uw bedrijfsprocessen
te laten uitvoeren. De praktijk leert dat dat geen overbodige luxe is. Door de zogenaamde "plan, do, act,
check”-aanpak blijven de afgesproken werkwijzen ook geborgd in uw onderneming. Daarnaast kunnen op deze wijze tijdig aanpassingen plaatsvinden bij wijziging van de wetgeving.
Door deze aanpak blijft u optimaal gebruik maken van de subsidieregelingen die betrekking hebben op uw verzuim- en arbeidsongeschiktheidskosten.
Meer weten?
We zullen graag een maatwerkofferte voor u verzorgen.
Vaktechnisch overleg arbeidsrecht en werknemersverzekeringen
Tijdens het vaktechnisch overleg (vier maal per jaar) bespreken wij vragen van deelnemers en de actualiteiten van de voorgaande drie maanden. De eerstvolgende bijeenkomsten vinden plaats op:
- maandag 2 december 2024: Koning Willem II-stadion, Tilburg
- dinsdag 3 december 2024: De Soesterduinen, Soest
- woensdag 4 december 2024: Van der Valk Hotel Zwolle
- maandag 9 december 2024: Flonk Hotel Groningen Zuid (of online)
- dinsdag 10 december 2024: Novotel Hotel Eindhoven (Best)
- woensdag 11 december 2024: Van der Valk Hotel Middelburg (of online)
- donderdag 12 december 2024: Van der Valk Hotel Akersloot (of online)
- donderdag 19 december 2024: Van der Valk Hotel Dordrecht
Online deelname is mogelijk bij de bijeenkomsten van maandag 9 december, woensdag 11 december 2024 en donderdag 12 december 2024.
Is uw werknemer bijna twee jaar arbeidsongeschikt? Dan komen veel vragen op u af. Wilt u zeker weten dat u de juiste beslissingen neemt? Neem dan tijdig contact met ons op voor een WIA-Poort Scan!
Wilt u daarbij ook concrete adviezen ontvangen waarmee u eventueel zelf gewenste acties kunt nemen? Upgrade dan uw arbeidsrecht abonnement naar een plus- of top abonnement!